No Džeimsa Bonda līdz budžeta samazinājumiem: tarifi rada spiedienu uz Aston Martin

Lielbritānijas autoražotāja brīdinājums par lielākiem zaudējumiem nekā gaidīts izraisīja akciju cenu strauju kritumu, kas ir skarbs atgādinājums, ka prestižs nevar pasargāt zīmolu no tarifiem un lēna pieprasījuma.

Aston Martin ir brīdinājis investorus gatavoties lielākiem zaudējumiem nekā gaidīts šogad, kas ir jaunākais trieciens Lielbritānijas krāšņajam, bet pastāvīgi nerentablajam autoražotājam.

Pirms trešā ceturkšņa rezultātu publicēšanas 29. oktobrī uzņēmums paziņoja, ka tagad sagaida visa gada zaudējumus, kas ir vēl lielāki nekā iepriekšējā aplēse 110 miljonu sterliņu mārciņu vai 130 miljonu eiro apmērā, piespiežot vēl vienu pārstartēšanu zīmolam, kas ir cīnījies, lai atgūtu savu stabilitāti.

Prognožu samazinājums satricināja investorus, pirmdienas rītā akciju vērtībai krītoties par aptuveni 8%. Akciju vērtība kopš janvāra ir kritusies par 29% un pēdējā gada laikā par 31%, kas atspoguļo tirgotāju neapmierinātību ar Aston sniegumu.

“Aston Martin ir nonācis pretvēja kokteilī. Kā autoražotājs, kas ražo ārpus ASV, to ir sāpīgi skāruši Trampa tarifi, īpaši apvienojumā ar plašāku sarežģīto makroekonomisko situāciju,” sacīja Viktorija Šolāra, Interactive Investor investīciju vadītāja.

Lielbritānijā ražotās automašīnas ir smagi cietušas, jo Aston Martin nav alternatīvas ražošanas bāzes Amerikā, atšķirībā no citiem uzņēmumiem, kas spēj izvairīties no tarifu ietekmes, palielinot ražošanu ASV.

Grupa arī cīnās ar vājumu galvenajos tirgos, īpaši Ziemeļamerikā un Ķīnā, kur luksusa preču patēriņa palēnināšanās ir samazinājusi pieprasījumu pēc dārgām sporta automašīnām. Prognozes vēl vairāk pasliktina ASV federālās valdības slēgšana, radot vēl vienu nenoteiktības slāni eksportētājiem.

Aston Martin februārī samazināja aptuveni 5% no sava darbaspēka, jo zaudējumi pieauga, kas ir daļa no plašākiem centieniem ierobežot izmaksas, vienlaikus finansējot vērienīgu produktu plūsmu.

ASV tarifu kvotu sistēma kaitē Aston Martin

Saskaņā ar jauno ASV un Apvienotās Karalistes tirdzniecības līgumu tikai noteikts skaits Lielbritānijā ražotu automašīnu katru gadu var ievest ASV ar zemāku importa tarifu. Kad šī kvota ir aizpildīta, visiem turpmākajiem transportlīdzekļiem tiek piemērotas ievērojami augstākas nodevas — dažos gadījumos pat desmit reizes lielākas.

ASV mērķis ir aizsargāt amerikāņu autoražotājus, vienlaikus joprojām atļaujot ierobežotu piekļuvi tirgum dažiem Eiropas zīmoliem.

Lielie ražotāji ar rūpnīcām ASV vai liela apjoma eksportu veic piegādes iepriekš un ātri aizpilda kopējo Apvienotās Karalistes kvotu. Tādi zīmoli kā Aston Martin, kas ražo mazāk automašīnu un piegādā mazākās partijās, bieži vien nokavē šo agrīno kvotu logu, tādējādi pakļaujot sevi pilnam tarifam.

Šī sistēma piespiež tādus autoražotājus kā Aston Martin veikt dārgus kompromisus: vai nu absorbēt tarifu triecienu, kas ierobežo peļņas normas, vai atlikt piegādes līdz kvotas atiestatīšanai, kas aptur ieņēmumus un traucē naudas plūsmu.

Rezultātā rodas apstāšanās un atsākšanas eksporta ritms, kas apgrūtina finanšu prognozēšanu un grauj konkurētspēju pret konkurentiem ar vietējo ražošanu vai lielāku lobēšanas varu.

Kāpēc Aston Martin pārdošanas apjomi ir svarīgi

Neskatoties uz pieticīgajiem apjomiem, Aston Martin sniegumam ir simboliska un ekonomiska nozīme. Zīmols ir viens no nedaudzajiem neatkarīgajiem luksusa automašīnu ražotājiem, kas joprojām projektē un montē Lielbritānijā — tas ir Lielbritānijas augstākās klases ražošanas sektora veselības rādītājs.

Analītiķi rūpīgi vēro arī Aston pārdošanas trajektoriju kā globālā luksusa preču pieprasījuma rādītāju; ja turīgi patērētāji vilcinās tērēt sešciparu summas jaunām sporta automašīnām, tas signalizē par plašāku diskrecionāro tēriņu samazināšanos. Tāpēc Aston pasūtījumu skaita samazināšanās var pastāstīt par plašāku luksusa preču nozari, ietekmējot gan Šveices pulksteņu ražotājus, gan Eiropas modes namus.

 

Leave a Comment